we never know

kadang kita rasa sangat mustahil untuk sesuatu perkara itu berlaku, sampai kita lupa Allah mampu jadikan ianya berlaku begitu sahaja. 

tak tercapai akal kita bagaimana masa dan situasi boleh membenarkan sesuatu terjadi, sedang kita lupa Allah juga merancang.

kita pasti akan tergamam dengan kekuasaan serta kebijaksanaan Allah menentukan segala nya. 

pun begitu tidak bermakna kita berserah bulat bulat pada ketentuan nya. perlu ada usaha, kadang ada pasrah namun jangan pernah putus asa dengan rahmat Allah.

kalau kita inginkan kebaikan pasti tuhan akan datangkan orang yang bermanfaat mendekati kita, untuk berada di sekeliling kita.

lelaki yang baik untuk perempuan yang baik, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. mungkin aku pernah baik, tapi tidak sekarang.

tuhan juga lebih mengetahui siapa yang selayak nya untuk aku. aku yakin dia yang telah didatangkan pada aku adalah yang selayak nya buat aku. 

dan sungguh aku cintakan dia, aku sayangkan dia, aku mahu dia..

permudahkan ya Allah!

Tinggalkan Jawapan

