tetap cinta

Bumi mana yang tak pernah ditimpa hujan, langit mana yang tak pernah mendung, laut mana yang tak pernah bergelora. 

Begitu juga kita, manusia mana yang tak pernah melakukan kesilapan. Manusia mana yang tak pernah berdosa. Manusia mana yang tak pernah dihempas badai ujian.

Sungguh, ada kebenaran yang sangat pahit untuk ditelan. Kenyataan yang sangat pedih untuk dihadam. Kepastian yang menghiris walau sudah ditelah. Pun begitu, siapa lah kita untuk menghakimi pilihan masa lalu. 

Semua yang terjadi punya hikmah tersendiri, berlaku mengikut kehendak nya yang maha berkuasa. Syukur ada yang masih terpelihara. Tetap ada rahmat atas setiap perkara yang berlaku. 

Semakin aku yakin, tuhan telah susun cantik jalan cerita ini. Sememang nya benar janji tuhan, lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Semakin aku yakin aku memilih jalan yang betul. Tuhan menghantar sesuatu bukan seperti yang kita mau, tetapi seperti yang kita perlu.

Tuhan tidak beri yang sempurna, tapi tuhan berikan kita yang terbaik untuk kita cari kesempurnaan! 

Ya, aku boleh memilih untuk terus bersama perempuan yang baik dengan mengenepikan perasaan sendiri. Tapi aku nekad memilih dia yang selayak nya buat ku, untuk bersama menyusur jalan kembali. Bersama melupakan dosa semalam yang penuh noda dan bersama merintis jalan kebaikan.

Sungguh aku percaya, hadir dia dalam hidupku adalah sebagai rahmat dan hadir aku dalam hidup nya juga sebagai rahmat. Semua nya dari Allah yang maha mengetahui apa yang terbaik buat hamba nya. 

Semakin aku yakin, semakin aku sayang, semakin aku cinta. 

Sungguh, aku tetap cinta! 😉😘

Tinggalkan Jawapan

