308 – haiyi ramadhani

insyaallah esok kita akan sekali lagi bertemu dengan Ramadhan, bulan penuh keberkatan. bulan yang di dalam nya; diturunkan al-quran, dikhaskan satu malam yang lebih baik dari seribu bulan dan dibukakan pintu2 syurga serta pintu taubat untuk kembali ke jalan ‘nya’.

maka marilah kita jadikan satu ramadhan esok sebagai titik perubahan buat diri kita untuk menjadi insan yang lebih baik dan di redhai Allah. mari kita baiki amalan kita, mari kita cantikkan iman kita, mari kita pelihara ibadah kita. semoga kita mampu meningkatkan ketakwaan kita sepanjang bulan ramadhan dan terus istiqamah hingga ke ramadhan yang seterus nya, jika dipanjangkan umur.

inilah masa nya atau kita mau tunggu hingga ke saat kita sakit tak berdaya, atau hingga ke saat nyawa tinggal di halkum atau hingga matahari terbit dari sebelah barat?

wallahualam & ahlan wasahlan ya ramadhan wa marhaban bikum.

Demang – mohon maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki buat semua yang mengenali diri ini. segala kekhilafan amatlah dikesali, semoga sama2 mendapat keberkatan bulan yang mulia! 🙂

Advertisements

One response to “308 – haiyi ramadhani

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s