303 – BUKU BARU

Semalam sudah diangkat buku amalan kita untuk tahun sudah. Entah macam mana rupanya, wallahualam. Hari ini bermula pula catatan baru amalan kita untuk setahun mendatang. Elok sangat lah dijadikan hari Nisfu Syaaban ini sebagai hari bagi kita memulakan sesuatu.

Berpuluh buku amalan sudah diangkat, entah cukup entah tidak untuk menyelamat kan kita di alam sana. Marilah kita mula mencantikkan buku amalan kita. Marilah kita mula dekat dengan Al-Quran. Marilah kita mula solat di awal waktu. Marilah kita mula lapang dengan majlis ilmu. Marilah kita mula gagah untuk bertahajud. Marilah kita mula berjinak dengan solat berjemaah. Marilah kita mula rindu dan ucap selamat kepada nabi. Marilah kita mula kejar keredhaan Allah. Marilah kita mula mengejar keberkatan sisa umur yang masih tinggal.

Untung2 di sana nanti kita mampu sebut, Allah tuhan aku, nabi Muhammad SAW penyelamat aku dan Al-Quran pedoman aku; sedang kita sentiasa asyik menyembah kerja yang menimbun, bermunajat dengan filem dan lagu serta menghayati kekayaan dan keasyikan nikmat dunia.

Demang – alhamdulillah, increment dapat lebih dari yang diharapkan~ 

Advertisements

2 responses to “303 – BUKU BARU

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s