# 123 : Susah

“Hidup ni kalau tak membantu, janganlah menyusahkan.”

Betul lah tu. Cuma kita yang tak pandai berbahasa. Tak kenang diuntung. Tak kisah pun kalau tak mahu bantu. Orang pun tak harap pertolongan kau tapi bila dah sampai menyusahkan orang lain. Orang yang takde kaitan, tak tahu apa-apa pun jadi mangsa keadaan then tak salah rasa nya kalau aku kata kau ni manusia tak tahu malu. Tolong nya tak mahu tapi suka merumitkan keadaan.

Benda kecil je, boleh settle tapi suka besar-besarkan. Macam dalam dunia ni kau seorang aje la yang ada hati dan perasaan. Kalau tak jaga hati kau, buatlah apa pun semua nya salah. Semua nya tak kena.

Paling teruk, ada pulak golongan yang mengada-ngada nak tolong tapi makin menyusahkan. Semua jadi lebih rumit. Bagus la ada niat nak tolong tu tapi jangan la tahu tolong jaga tepi kain orang aje. Lepas tu tolong sebar cerita bukan-bukan.

“Hidup ni kalau nak membantu, janganlah sampai menyusahkan!”

* Quote atas tu from Aishah

Advertisements

3 responses to “# 123 : Susah

  1. susah kalau nak kena jaga hati orang je kan. orang pulak tak pernah nak tolong jaga hati kita. tak pernah pun fikirkan pasal kita. tapi bila kita ada buat salah sikit, hanginnya bukan main.

    tak faham betul. kalau diri sendiri pun tak hormat perasaan orang, takkanlah nak terasa kalau orang tak de hormat dia. entah apa2 kan.

    kalau tak nak tolong, jangan nak menyusahkan orang.

    bak kata nabil r.l, lu pikirlah sendiri.

    🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s