Back Into Time – So It Began

” Awak ada degree. Takkan nak jadi kerani aje. Tak rasa rugi ke?”

” Sekarang ni memang susah nak dapat kerja. Buat masa ni saya grab je mana-mana peluang yang datang dulu sebab saya nak tolong keluarga.”

*****

“Macam mana kak? Result boleh tahan, boleh bercakap just takde accounting background je lah.”

“Tak tau nak cakap la sebab fresh. Awak rasa?”

“Saya rasa kita beri peluang lah kak. Tak rugi pun sebab dia ada degree, takkan tak boleh cope nak jadi kerani. Lagipun saya rasa dia betul-betul ikhlas nak tolong keluarga sebab adik beradik ramai.”

“Yer lah kan. So, memang betul-betul nak kerja. Expected salary pun dalam range kita kan?”

“Yup. Saya suka. I have a good feeling on her.”

“Akak pun rasa OK kut. So, nak panggil terus ke?”

“Panggil terus lah! Saya dah malas nak pening-pening kepala ni. Dia pun tak kerja kan. Let her start as soon as possible lah.”

“Ok then. I call her right away.”

*****

And so it began.

2 responses to “Back Into Time – So It Began

Tinggalkan Jawapan

