Menjaga Hati

Saya sudah berikan cinta saya sepenuh hati kepada awak. Saya sudah serahkan seluruh hati saya ikhlas kepada awak. Saya sudah abdikan sepenuh jiwa raga saya kepada cinta kita. Saya tak rasa nak ambil semula semua tu. Selagi ada ruang di dalam hati awak, simpanlah cinta saya. Selagi ada rasa sudi, jagalah hati saya sebaik-baik nya. Selagi ada rasa mahu, kenanglah kemanisan cinta kita.

Cinta saya pada awak melebihi cinta pertama saya. Kasih sayang awak adalah segala-galanya dalam hidup saya. Sepuluh tahun saya ambil masa untuk lupakan cinta pertama saya, hanya tuhan yang tahu berapa lama lagi saya akan hidup begitu.

Saya hanya mahu awak tahu yang saya tidak akan berhenti berharap kembali nya cinta awak. Tidak sebelum awak buktikan yang benar-benar bahagia awak bukan dengan saya, sebelum awak buktikan yang betul-betul awak sudah tidak cintakan saya, sebelum seyakin-yakin nya awak buktikan yang awak tidak lagi pedulikan perasaan saya. Sehingga itu, saya tetap akan mencintai awak lebih dari apa pun, menyayangi awak sedalam-dalam hati saya dan merindui semahu-mahu nya setiap masa dan ketika bersama awak.

Kesempatan bersama awak walau untuk seketika cuma, merupakan kenangan cinta paling hebat dalam hidup saya! Terima Kasih..

Yovie & Nuno – Menjaga Hati

masih tertinggal bayanganmu
yang telah membekas di relung hatiku
hujan tanpa henti seolah bertanda
cinta tak disini lagi kau telah berpaling

biarkan aku menjaga perasaan ini
menjaga segenap cinta yang telah kau beri
engkau pergi aku takkan pergi
kau menjauh aku takkan jauh
sebenarnya diriku masih mengharapkanmu

masih adakah cahaya rindumu
yang dulu selalu cerminkan hatimu
aku takkan bisa menghapus dirimu
meskipun kulihat kau kini diseberang sana

andai akhirnya kau tak juga kembali
aku tetap sendiri menjaga hati

sejujurnya aku masih mengharapkanmu

Tinggalkan Jawapan

